Khamis, 28 April 2011

DIMANA KEADAAN KITA SEKARANG


Assalamu’Alaikum Saudara-Saudari se AQIDAH

Salam Ukhuwah fillah Wa Jihaadun FisabilILLAH..

ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR.


Dimanakah kedudukan kita sekarang...?

Rasulullah SAW di utus Oleh Allah SWT sebagai RAHMATAN LIL’ALAMIIN.
Rasulullah SAW di utus sebagai Pembawa berita Gembira dan Pemberi Peringatan
Islam datang membawa nilai-nilai kebenaran,kebaikan dan menganjurkan manusia agar menghiasi dirinya dengan ISLAM serta memerintahkan manusia agar sentiasa memperjuangkan kebenaran hingga mengalahkan kebatilan.sebab sesungguhnya kebathilan itu pasti akan hilang.

Bumi adalah gelanggang Perjuangan (jihad) menghadapi musuh. Karena itu, al-jihad madhin ila yaumul-qiyamah (perjuangan ini berlanjut hingga hari kiamat)

Imam Ahmad Bin Hambal berfatwa :
Hidup ini adalah keyakinan dan Perjuangan, dan Perjuangan mukmin yg sejati tidak akan berhenti kecuali kedua-dua tapak kakinya telah menginjak pintu syurga." (Iman Ahmad bin Hanbal)

Firman Allah SWT :
Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antara kamu, dan belum nyata orang-orang yang bersabar.” (Q.S. Ali-‘Imran 3: 142)

Saudara saudariku yang kukasih karenaNya..

Untuk mencari jawapan soalan diatas dimanakah kedudukan kita..?

Mari sama-sama kita renungi di bawa ini tapi ini bukan sebuah jawapan tapi tangga/langkah untuk mencari sebuah jawaban...

Segala sesuatu yang baik dan benar mesti banyak rintangan penghalangan dan pendengkinya,adapun kebenaran yang dibawa oleh Rasulullah SAW menerusi ISLAM Rintangan dan Penghalangnya adalah Yahudi :

Bukankah Yahudi adalah musuh nomor 1 ISLAM Dari dahulu,sekarang dan akan datang sampailah kehari Kiamat. Bukankah kita tidak tau bagaimana hebatnya stategi Yahudi untuk mencapai matlamatnya melumpuhkan ISLAM sampai sanggup dirikan madrasah untuk mendidik anak-anak mudanya yang menghasilkan anak anak muda yg cerdik pandai,dalam Agama Islam.

Kita pikirkanlah bersama baru belasan tahun umurnya sudah banyak anak-anak mudanya menguasai Al-Qur'an dan tafsirannya menguasai hadits-hadits bahkan banyak yang mengusai Ilmu Tasauf,,dengan Matlamat dan tujuan utamanya hanya semata mata melumpuhkan Islam..Melumpuhkan Agama kebenaran
Kita sama2 berhati hati perhatikan di sekeliling kita sebab Tentara2 Yahudi sudah ada di tengah tengah kita bertopengkan ISLAM,,Nauzubillahi Minzalik..

Jadi Ana beri Saran(pendapat) untuk mengatasi stategi Yahudi ini kita butuhkan :

1)Persatuan dan perpaduan Antara kita mesti erat sebab itulah senjata utama.
2)Saling nasihat menasihati dengan cara yg lemah lembut ke jalan kebenaran
3)Elakkan kesalah Fahaman yang dapat menimbulkan perpecahan yang menyebabkan kita lemah dan hilang kekuatan untuk menghadapinya.
4)Mengawal hawa nafsu yg menjadi musuh utama bagi kita,

Sufyan At-Thauri berkata :
"Tiada yang paling aku khawatiri lebih sukar daripada nafsuku sendiri, satu ketika aku mengalahkannya dan satu ketika lain aku dikalahkannya" (SufyanAt-Thauri)

Imam Asy-Syafie berkata :
"Bagaimana dapat ditentang hawa nafsu, sedangkan ketika ia menyerang, ia menguasai 2/3 akal. Maka tiada jalan lain melainkan SABAR" (Imam As-Syafie)

5)Berhati hati dalam pengambilan Artikel artikel sebab banyaknya fahaman fahaman yg coba menyesatkan kita, apa yang terutama kita perhatikan dalam pengambilan artikel ini..

A)Ayat2 Al-Qur’an dan tafsiran pastikan ada surah dan ayatnya dan Rujuk di tafsiran Al-Qur’an baru kita jadikan panduan.

B)Hadits hadits Nabi,,pastikan mengambil Hadits yang lengkap Perawih dan Asnadnya dan sebaiknya hadits-hadits yang Shahih saja kita ambil..dan rujuk di Kitab Shahih Bukhari dan Muslim.

C)Buat rujukan kepada Ustazd/Ustazah terdekat atau pemuka-pemuka agama di kawasan anda untuk mengelak dari kekeliruan.

Saudara-saudariku yg kukasihi
Demikianlah yang sempat saya nukilkan untuk renungan bersama dan mari kita sama sama perhatikan dan berusaha mengamalkan InsyaAllah..

Firman Allah SWT :
"Sesungguhnya kaum (kafir musyrik) telah mengumpulkan tentera untuk memerangi kamu, oleh itu hendaklah kamu gerun kepadanya". Maka berita itu makin menambahkan iman mereka(Orang beriman) lalu berkata: "Cukuplah Allah Penolong dan pemelihara kami, dan Allah sebaik-baik pengurus (yang terserah kepadaNya segala urusan kami)". (A-li'Imraan 3:173)

Maksud firman Allah: Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu memerangi pasukan (musuh), maka berteguh hatilah kamu dan sebutlah (nama) Allah sebanyak-banyaknya agar kamu beruntung. (Al Anfal:45)

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.
Barangsiapa yang mati dan tidak pernah berjihad atau tidak pernah berniat dalam hatinya untuk berjihad, maka ia mati di atas cabang kemunafikan” [Hadits Riwayat Muslim kitab Al-Imarah]

Umar Ibnu Khattab Berkata :

Jika ada 100 orang yg berjuang dijalan Allah, Pasti saya salah satunya.
Jika ada 10 orang yg berjuang dijalan Allah, pasti saya salah satunya.
Dan jika hanya 1 orang yg berjuang dijalan Allah,InsyaAllah itu pasti aku.
( Umar bin Khattab R.A)

Dari Anas r.a berkata bahawa
Rasulullah SAW telah bersabda:

Sepagi atausepetang di jalan Allah SWT
adalah lebih baik dari dunia dan segala
isinya. (Mirqat)?

ALLAHUMMA YAA ALLAH :

Berilah kami kekuatan untuk menghadapi musuh musuhMU dan musuh musuh Agama SuciMu..Gagalkan usaha setiap musuh musuh dan musuh musuh AgamaMu..berikanlah kami perpaduan dan persatuan untuk menghadapinya Yaa Allah,,Kami Yaa dengan Janji JanjiMU Yaa Allah.Walhamdulillahi Rabbil 'alamiin..

MUJAHID DAN MUJAHIDAHKU SEKALIAN.
BANGUN BANGUN.. NYAWA NYAWA KALIAN BELUM CUKUP UNTUK MENEBUS SEGALA NIKMAT-NIKMAT ALLAH YANG TELAH DI BERIKAN KEPADA KALIAN

SEMUA KITA PASTI MATI DAN JANGAN KAMU MATI SELAIN MATI DALAM ISLAM..
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR,, SALAM PERJUANGAN..

2 ulasan:

Dr Love berkata...

mudah-mudahan kita sentiasa di batas yang benar. Allah sentiasa bersama dengan kita.

kembara mujahidah berkata...

insya'allah..smga Allah tetapkan keimanan kita kpd-Nya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

renunglah dng mata hati..

renunglah dng mata hati..